Eerste week rondtrekken - Reisverslag uit Karangarua, Nieuw Zeeland van Luc Geerts - WaarBenJij.nu Eerste week rondtrekken - Reisverslag uit Karangarua, Nieuw Zeeland van Luc Geerts - WaarBenJij.nu

Eerste week rondtrekken

Blijf op de hoogte en volg Luc

14 September 2014 | Nieuw Zeeland, Karangarua

Woensdag 10-9-2014

Het is nu woensdag avond, en we zijn alweer 3 dagen aan het reizen. Na enige tegenslag zijn we woensdag eerst naar Dunenin, een grote stad, gereden waar we hebben overnacht. Onderweg hebben we veel mooie dingen gezien. Iedere 5 min rijden, is hier een totaal ander landschap, niet te omschrijven hoe mooi. We kwamen eind van de middag in Dunedin aan en zijn naar een hostel gaan zoeken. Nadat we die hadden gefixt, zijn we wat gaan eten en hebben we wat bier gedronken in een Irish pub. Was wel gezellig, daar zaten wat studenten, en hebben daarna nog even met wat engelsen gepraat die hier ook aan het rondreizen zijn. Op maandagavond is er niet veel te doen, dus zijn we rond een uur of 10 naar het hostel gegaan, en hebben daar nog een paar afleveringen Feuten gekeken. Een Nederlandse serie, die Bart op zn laptop heeft staan. Daarna zijn we naar bed gegaan en disdag ochtend richting Te Anau vertrokken.
Dinsdag kwamen we in de middag in Te Anau aan. Daar is een mooi lake. Onderweg hebben we ook veel mooie beelde gezien. Het is hier overal even mooi. We hebben in de middag rond de lake gewandeld en zijn ’s avond een hostel gaan zoeken en wat gaan eten, en hebben ’s avonds nog wat afleveringen feuten gekeken en wat pilskes gedronken.
Woensdag zijn we naar Milford Sound gegaan. Niet te beschrijven hoe mooi het daar is. het is ongeveer 120 km rijden vanaf Te Anau, en hebben daar zowat heel de ochtend over gedaan. Iedere tien minuten moesten we stoppen, om even uit te stappen en wat foto’s te maken. Toen we bij Milford Sound aankwamen hebben we eerst een boottrip geboekt van ongeveer 2 uur. Na drie kwartier wachten begon deze boottrip. We hebben veel mooie dingen gezien, watervallen, mooie beelden, pinguins en zeehonden. Er was een vrouw aan boord die over de natuur vertelde. We hadden even met haar gepraat, en ze gaf ons de tip om na de boottrip naar de waterval te lopen. je mag daar eigenlijk niet naar toe lopen, maar die vrouw zei dat het geen kwaad kon en dat je er wel kon komen. De boottrip was super en daarna zijn we naar de waterval gelopen. Het is meestal wel het mooist op de plaatsen waar je niet mag komen!!! Wat was het daar mooi. Aan het eind van de middag zijn we terug gereden naar Te Anau, waar we nu ook in een hostel zitten. Er is maar 1 weg naar milford sound, en die gaat ook terug naar Te anau. Kortom, tot nu toe drie super mooie dagen, we zijn benieuwd wat ons allemaal nog te wachten staat, maar dat gaat zeker goed komen. Nu gaan we gezellig nog wat pilskes drinken en een paar afleveringen feuten kijken, haha.

Zondag 14 september,

Het is alweer zondag. We hebben een leuke en drukke week achter de rug, waarin we veel gezien en meegemaakt hebben. Donderdag zijn we vanuit Te Anau richting Queenstown gereden. Na een mooie tocht, kwamen we daar rond de middag aan. We hadden daar een hostel geboekt, en zijn daarna naar de stad gegaan, waar we op het terras een lekker pilske hebben gedronken. Daarna zijn we met gondela naar boven op de berg gegaan, en hebben we wat foto’s gemaakt, wat een uitzicht… super mooi daar. Daarna hebben we boven op de berg een rondwandeling gemaakt. En zijn nog hoger op de berg geklommen dan eigenlijk mocht. Daar was het natuurlijk nog veeel mooier. Na een zware rondwandeling op niveau, zijn we terug naar beneden gegaan en hebben we gegeten. Daarna zijn we naar het hostel gegaan om effe fotos enzo op de computer te zetten en zijn daarna op stap geweest. Het was een gezellige avond met onder andere wat australiers en duitsers, leuk om op die manier mensen te leren kennen en daarnaast ook nog eens goed voor je engels.
Donderdag zijn we ook heel de dag in Queenstown geweest. Daar hebben we eerst wat rondgelopen, en hebben daar een bungeejump geboekt. We werden om 1 uur met een bus opgehaald, en zijn toen de bergen ingereden. In de bus hebben we een koppel leren kennen, een gast uit engeland en zijn vriendin uit Duitsland. Het waren super aardige mensen en het was heel gezellig. In de bergen aangekomen hebben we een sprong gemaakt van maarliefst 134 m hoogte, de hoogste bungee van queenstown. Wat was dat een geweldige ervaring. We sprongen allebei zonder 1 moment van aarzeling, en de gasten die ons hielpen zeiden dat we allebei een goede sprong hadden gedaan. Het was ook echt super mooi, en zeker voor iedereen een aanrader om een keer te doen. Toen we aan het einde van de middag terug kwamen in Queenstown, hebben we eerst maar een pilske gedronken, omdat we heelhuids terug waren gekomen! Daarna hebben we gegeten en zijn we weer uit gegaan in Queenstown. Heel toevallig kwamen we het koppel dat we in de bus hadden tegengekomen weer tegen, en hebben zijn we daar heel de avond mee op stap geweest. Dat was echt een super gezellig avond.
Zaterdag ochtend zijn we vanuit Queenstown richting Wanaka vertrokken, waar we rond de middag aankwamen. In Wanaka is ook veel te doen, alleen het weer was niet echt super, dat was wel jammer. We hebben een wandeling gemaakt rond het lake, en zijn daarna wat gaan rondrijden en foto’s maken. Toen we rond 4 uur terug kwamen was het weer ineens super goed. Er zijn verschillende wandeltochten die je kunt doen daar. Wij hadden gekozen om een berg op te lopen. het was wel een pittig stuk, maar voor het uitzicht echt zeker de moeite waard. ’s Avond hebben we lekker gegeten, en nog een film gekeken.
Vandaag zijn we vanuit Wanaka via de westcoast, richting de fox glacier en de Frans Jozef Glacier gereden, waar we nu ook in een hostel zitten. Het was best ver rijden, en we zijn vaak gestopt om foto’s te maken. Eerst kwamen we aan bij de Fox gletsjer waar we richting de gletsjer zijn gelopen. Het was mooi om te zien. Vervolgens zijn we doorgereden naar de Frans Jozef gletsjer en zijn daar ook naar de gletsjer toe gelopen. Het lijkt veel op elkaar, maar het is beide super mooi om te zien. Toen we terug kwamen zijn we wat gaan eten en nu zitten we in het hostel.

Kortom, het was een drukke en leuke week en we gaan er volgende week ook nog een week van genieten.

• 14 September 2014 - 21:03

Fons Van De Heijning:

Je geniet er goed van lees ik en gelijk heb je, want je zult er misschien nooit meer komen??
    Onze zoon heeft een jaar of 7 geleden ook 3 of 4 maanden daar rondgereisd met zijn ex-vriendin, Carlijn van Gorp uit Ulicoten. Heeft ook de bungee-jump gemaakt die jij hebt gedaan, was best spannend zei hij.
    Geniet er nog maar goed van kerel en veel plezier.

• 15 September 2014 - 21:50

Mariejose :

Hallo luc, heb met opa en oma jouw foto's bekeken en verslag gelezen .Ze vinden het geweldig en gunnen je deze geweldige tijd en ervaringen en denken veel aan je . Nog veel plezier samen met Bart. groeten opa, oma en mama

• 16 September 2014 - 22:21

Jos:

Hey Luc

L& T zijn daar ook allemaal geweest, is fantastisch mooi, dat is ook hun ervaring. Morgen komen wij ook een eind die richting op, maar wij komen niet verder dan Sri Lanka, schijnt ook heel mooi te zijn. Hebben jullie nog plek in de stal? dan zal ik eens vragen hoeveel de olifanten daar kosten.